lördag 16 februari 2008

Skidskytte-VM

Vilken fest vi alla får uppleva! Idag har vi varit och hejat på alla duktiga skidskyttar och oavsett svenska placeringar har vi alla som finns där på stadion fått en amssa roliga upplevelser med oss! Glädje,fest och helt otroliga atleter som presterar fantastiska resultat.När det inte går så bra för Sverige hejar vi såklart på Norge,vårt broderland i väster.Jämtland är ju nästan som Norge:-) och den del av Sverige som blev Sverige sist,innan var vi ju norrmän:-),kanske dags att bli norskt igen??

Vi har verkligen roligt på Skidskytte-VM och det ärolika kringaaktiviteter som finns, i form av olika kulturella evenemang och är man inte intresserad av skidskytte eller kultur finns ju partytältet och alla krogarna.Det finns alltså något för alla!!!!!!!

Töserna kämpar på med kören och det är intervjuer och annat som de fått vara med om samtidigt som det är övningar,busstransporter och olika säkerhetsattiraljer som tar tid och sedan framträdanden för tusentals människor.De väntar tålmodigt när det dröjer med dopingkontroller och intervjuer av de aktiva och de står och fryser på scenen.Vilka trevliga och härliga barn och vilka inspirerande körledare! Tänk att jag ,just jag, blev stolt mamma till två av dessa barn:-)

Gissa vad jag har gjort?? Naturligtvis har jag snörvlat mig igenom varenda prisutdelning och mitt mammahjärta har varit så stort och stolt att det knappast fått plats i kroppen!.Jag tänker på den långa resa vi alla gjort, för att förenas som familj och hur förunderligt att det är jag som är förälder till dem.Då blir jag ännu stoltare och gråter ännu mer.Fånigt ,javisst, men de är ju så efterlängtade och älskade och ger så mycket glädje och olika upplevelser!Jag delar med mig ett av dessa tillfällen när jag snyftat och hulkat:-)

Inga kommentarer: