fredag 19 december 2008

Tjoflöjt, nu är vi uppkopplade igen

Nu står alla möbler på plats och de flesta kartongerna är uppackade av flitiga händer. Maken håller på att storstäda och jag sitter här,unnar mig en liten paus.Detta trots tre dagars försening av flyttfirman.Deras bil gick sönder på vägen och de fick vänta på en reservdel. Vi var något stressade och pulsen var hög när de äntligen kom fram.

Vi har jobbat dag och natt med att packa upp och barnen har varit som flitiga myror men alla har vi ju haft målet att julen skall få bli fin och att då skall det mesta vara klart.Jag bara undrar när vi skall hinna tänka på julen? Förbereda julmaten? Sova länge? Stressa av?

Jag har vaknat med huvudvärk i flera dagar och under ögonen är jag svullen, ett tecken på stress hos mig. Jag är glad att jag snart får varva ner och bara vara. Inte nog med det, maken har hunnit ner till Göteborg en sväng på en anställningsintervju, vilket gjorde att ytterligare en värdefull arbetsdag försvann.Nu skall han dessutom dit igen..i mellandagarna mellan nyår och trettonhelgen, då när vi skulle mysa bara familjen.

Nu skall i alla fall inte jag flytta förrän ungarna är vuxna och vi kan flytta till sommarstugen.Det är för jobbigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul önskar jag till er familj.Jobbigt att flytta tycker jag också,men ibland ett nödvändigt ont när jobb och annat finns någon annan stans.