måndag 11 februari 2008

Vad tyckte världsmästaren?

http://www.op.se/parser.php?level1=166&level2=722&id=877747

Jag tycker att det är en fin komplimag till kören och till körledaren Marie Tängmark.

Idag hinner jag i alla fall jobba och det enda jag skall göra idag är att skjutsa tjejerna till en intervju som de skall genomföra med kören.Tysk Tv har slagit upp detta stort och stått innanför kravallstaketet för att filma dem under prisutdelningarna.Nu skall de intervjua körens medlemmar ikväll.Det är roligt att de får prova på det i lagom dos,för som det är nu känns det spännade för dem och de skulle öva lite extra på tyskan idag.:-)

Jag blir glad över att de får användning för sina språkkunskaper i tyska och att de vill prata,för det gör verkligen att de förstår nyttan av att vara flerspråkig.Nu skall jag återvända till det jag egentligen skulle göra,fixa material till en studiedag jag skall ha med ett arbetslag om trygga relationer.

Inga kommentarer: