måndag 5 maj 2008

Tiden går så himla fort

och jag har knappt tid att andas:-) Just nu ligger jag efter med massor av jobb,men försöker att stilla mig, i och med att jag fortfarande är sjukskriven och klen.Det har gjort att livet just nu är annorlunda och kämpigt,för jag orkar inte saker som jag är van att klara av.Dock märker jag att krafterna återvänder, om än långsamt.Skall på återbesök till läkaren innan sjukskrivningstiden går ut, men jag hoppas att jag hinner slutföra de uppdrag jag tagit på mig, innan jag tar sommarledigt i mitten på juni.

Barnen har haft vårlov och vi har bara varit mest hela tiden.Vi har ätit god mat och kollat på film,njutit av finväder, när det var det, och sedan har barnens mormor lärt dem att baka ett speciellt tunnbröd som är underbart gott att äta.Nora övar med sin cello,skall snart spela sin första konsert och tar det på största allvar.

Hon och jag skall förresten ut och resa på fredag till Turkiet. Först skall vi njuta av ett par timmar i Stockholm och sedan åker vi till Marmaris för att sola och bada i en vecka.Lite utflykter har vi planerat för också, men mest skall jag ladda batterierna inför arbetsstarten och det innebär simträning i bassäng och njuta av att umgås med ett barn.

Vi brukar att försöka göra en ensamresa med varje barn, så att de får uppleva sina föräldrar från en annan sida, och samtidigt få en chans att uppleva total uppmärksamhet.Jag och Nora har börjat packa Yatzy, kortlek, rutblock och Skipbo,ett annat kortspel.Vi tänker sitta på terassen och njuta av att det är varmt, och att man kan sitta ute och spela spel.Vi älskar spel i vår familj och jag och Nora är nog de värsta spelgalningarna:-))

Jag har kollat in mina sommarkläder och var tvungen att unna mig en ny snygg klänning,en Filippa K, i svart och den var helt underbar:-))Lite nya kjolar,ett par nya shorts blev det också men mest älskar jag min nya klänning,har varit på jakt efter en sådan länge.Det var tur att resan var så billig att det blev pengar över till lite nya kläder också:-) Inköpen gjorde mig betydligt piggare och friskare:-))

Inget nytt vad gäller vår adoption, dock pratade jag med familjerätten och berättade att jag var sjukskriven efter en operation, så nu skall vi dit på möte den 27 maj.Känns inte som det bådar gott precis,men ärlighet varar längst i alla fall.Vi har ju inte precis positiva erfarenheter av våra utredare,vilket gör att besöket känns lite oroande.Förhoppningsvis blir det bara att lämna in ett intyg från opererande läkare att det inte är ett framtida hinder för föräldraskap och att det inte blir några kvarstående men man vet ju aldrig hur de tänker på familjerätten.

Inga kommentarer: