måndag 6 oktober 2008

Jag har gjort det!

Idag tog jag mod till mig och sa upp mig! Jag skall jobba denna termin ut och sedan blir det andra saker som jag skall ägna mig åt.Framför allt att sköta om mitt företag igen och jag tror att jag har lärt mig min läxa.Jag passar nog bäst som egen företagare,har svårt att inordna mig i den vanliga lunken och att inte kunna bestämma över min tid.

Samtidigt märker jag att jag trivs med att arbeta i barngrupp och att det fyller mig med energi, så något sådant vill jag nog pyssla med i framtiden också i kombination med företagande.Livet är för kort för att kastas bort på meningslöst tjafs och intriger på en arbetsplats.Jag flydde med andra ord och det skäms jag inte för.Tidigare hade jag nog varit kvar och försökt att hjälpa till att lösa konflikten, men nu har jag blivit klokare:-) och kan strunta idet!

Om jag skall arbeta i barngrupp vill jag fokusera på det och inte på vuxna som bråkar med varandra på ett icke föredömligt sätt. Jag tycker att konflikter är OK,men då måste den som uttalar ord om andra människor, stå för dem öppet och inför alla, annars anser jag det vara kvalificerat skitsnack.

Annars mår vi bra och tänker så det knakar hur vi skall göra. Idag har vi förresten köpt oss en ny himla fin dammsugare Pro Aqua heter den, som både är luftrenare och en städmaskin med massor av talanger som fönsterputsning,textiltvätt m.m, m.m. Nu har vi provat den och är supernöjda.Maken städar fortfarande:-)) han älskar alla typer av maskiner:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känns väl skönt att ha tagit ett beslut, men visst är det synd att barnomsorgen har utvecklats till detta.
Man kan ju inte dra alla över en kam, men nog är många förskolor så infekterade arbetsplatser där barnen kommer i kläm p ga dom vuxnas agerande.
Du kommer att lyckas som egen företagare igen och du verkar ju driftig och kanske kan bidra med lite sunt förnuft till massor av barn via ditt företagande.

Libban sa...

Hej
Jag är också förskollärare och håller fullständigt med om att det alltid blir tjafs mellan personalen för man kan inte dra jämt., tråkigt. just nu är jag mammaledig med min son som vi kom hem med för ett års sedan från vietnam. Men jag fasar redan för den dagen jag ska börja jobba en del gamla kollegor har slutat och nu är det nya.
Ja så blir det när det bara är tjejer som ska jobba tillsammans.
Lisbeth

MammaHella sa...

Tack för att ni orkar läsa och för era kloka kommentarer! Visst är det konstigt att vi som ska vara goda förebilder för barnen och lära dem hur man löser konflikter beter sig på detta sätt??

Jag är glad över att jag vågar, åldern börjar ta ut sin rätt:-))och numera litar jag på det jag känner.Det skall bli skönt att kunna bestämma över min tid igen:-)