lördag 25 oktober 2008

Ännu en vecka till handlingarna

Veckorna går fort nu och nästa vecka är det höstlov. Imorgon kommer våra grannar från sommarstugan och hälsar på oss. De skall bo hos oss och "sköta" om vår stora barn eftersom jag och maken jobbar.(Det är länge sedan jag arbetat på ett lov men som anställd och när man inte varit anställd så länge kan man ju inte begära att få vara den som får ledigt först.)Vi tycker att det är så kul, att de vill komma hela vägen till oss. Barnen glädjer sig åt att deras "sommarkompisar" kommer hit och får se deras skola och vardagsmiljö.

De skall gå på filmfestival, och fröjda sig ,även göra ett besök på Jamtli museum, .Sedan finns det ju massor av andra saker i vår lilla stad att göra. Åka på Storsjöodjursspaning, vistas ute i skog och natur och gå på stan och fika eller äta gott,eller shoppa om man har det intresset.

Denna vecka har gått i arbetets tecken och jag har jobbat många timmar fler än jag brukar,på grund av sjukdom och ledigheter.Det som är lustigt är att när någon fröken blir sjuk då är många barn borta så det ordnar sig ändå. I min barngrupp går det 12 barn och min kollega var hemma och var sjuk måndag-torsdag. Helt plötsligt var halva barngruppen ledig/frånvarande och vi klarade oss bra utan vikarie.

På nöjessidan kan jag tillskriva bio en kväll med Jossan, Storsjöbadets relaxavdelning med maken och barnen i badhuset(barn är inte välkomna på relaxen).Vi åt en god medhavd middag tillsammans och sedan njöt jag och maken av massage,aromatisk bastu,fotbad och bubbelpool. Jag passade även på att simma 1500 meter. Vi har hunnit ner en tur på stan och köpt vinterskor samt ätit en god lunch- och efterrättsbuffè.Efter det hann vi ut och löpträna i skogen, jag och barnen hann även köra intervallträning, i väntan på maken.

Imorgon skall jag roa mig med min mor och Jossan, vi skall på relaxen och bli omhändertagna.Det känns som trots en arbetsintensiv vecka, med tovningskurs för intresserade och ett antal möten kvällstid har jag ändå hunnit sköta om mig själv.Jag har varit och styrketränat två kvällar på makens arbete också:-)

Jag är glad att alla beslut är fattade nu kan vi njuta av livet,tids nog hinner vi oroa oss över om det var rätt beslut vi fattade:-))

Inga kommentarer: