söndag 7 december 2008

Fest för kompisar

Idag skall barnen ha fest för sina kompisar, en utflyttningsfest. Sista dagarna som vi bor här och sedan kommer de och packar ihop våra tillhörigheter. Känns konstigt att tänka sig.......Att om en vecka när vi skall fira sonens födelsedag gör vi det i vårt nya hus bland flyttkartonger. :-))

Just nu är det högsta stressnivå hos oss alla, allt skall färdigställas, konserter skall spelas, sånger skall sjungas,luciatåg,avslutningar men det finns ju ett slut på allt ihop. jag brottas med tankar på framtiden istället för att bara ta det som det kommer.:-))Undrar om vi får ihop någon julmat i år? Hur passar våra julgardiner in på det nya stället? Kommer vi att ha julpyntat ens? Våra gäster var ska de sova? Saker som i vanliga fall skulle ha varit små petitesser,men som just nu gör mig sömnlös på morgonsidan.

Just nu är jag uppe för att hitta recept till buffén som barnen skall bjuda på och för att laga till det sista. Jag undrar hur jag kunde vara så galen som sa ja till det här? När tiden inte finns? Men man pressar sig lite till och lite till och märker att det går.Både jag och maken har dessutom värsta racet på jobbet,vilket gör att det finns massor av uppgifter som är ogjorda, som borde vara gjorda helst igår.

Jossan har kommit hit och rycker in för att hjälpa till och jag är så tacksam att hon finns i vårt liv! Hur gör andra som inte har vuxna storsyrror, för att få till det? Det är hon som fixar lekarna, som har bakat alla kakor som skall bjudas på.

Nu är det dags att baka ut degen för nu har den jäst klart, nu har jag hittat bland annat bålreceptet jag sökte och nu skall jag sluta att beklaga mig.

Inga kommentarer: