torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt År!

Ett alldeles förträffligt slut på året, vi har sovit länge och avnjutit en underbart,vidunderlig och hiskelig sparkutflykt idag, i trakterna runt vår sommarstuga. För oss är det ovant att kunna vara där och få uppleva alla backarna på ett nytt, roligt sätt. Samtidigt är det otroligt läskigt/hiskeligt för farten blir hög och backarna är långa och vi körde tåg vissa bitar. Oj, vad vi skrek då:-)

Sedan åkte vi till "farmor och farfars" grav, tände ljus och mindes dem i sin krafts dagar.Vi åkte sedan till min svåger och svägerska på gott fika och pratade och skrattade länge för att sedan fortsätta hem.

Väl hemma åkte vi till den stora matvaruaffären och gjorde inköp till kvällens nyårsmiddag. Bubbeldricka, lite snacks, färska räkor, hummer och sedan hem och tillredde middagen. För en gångs skull har vi inte huset fullt till nyår så vi lagade mat tillsammans, goda snittar med skaldjur,grekisk vintersallad, renfilè och potatisgratäng, samt chokladkaka med glasyr till efterrätt. Vi vuxna drack ett gott rödvin som passar excellent till renkött, Café från Sydafrika och barnen fick Champagnebrus från Mora Bryggeri.Hela kvällen gick åt att laga mat, äta mat och avnjuta efterrätten tillsammans med barnen och sedan avrundade vi det hela framför TV:n 23.15 och kollade in sändningen från Skansen.

Det har varit en av de bästa nyårsaftnar jag kan minnas, helt underbart när elden sprakar i kaminen och sitta familjen tillsammans och bara njuta lugnt.Kanske vi har för många gäster hemma hos oss och för ofta? Kanske vi borde njuta lugnet oftare?

Det var vårt gemensamma nyårslöfte att sköta om varandra hela året, så att vi trivs i varandras sällskap och har roligt tillsammans. Vi har ju ett annorlunda år framför oss när jag ska dra igång mitt företag på ny ort, maken som arbetspendlar veckovis och barnen som ska in i ny skola. Från att ha gått på en liten waldorfskola skall de de nu in på en storskalig kommunal skola. Bara en av årskurserna har fler elever än hela skolan de gick på...........Dock verkar det finnas en god gemenskap på skolan mellan föräldrarna, för den 2 januari ska vi träffa en av årskursernas föräldrar för jobb med en klassresa.

Jag ser framemot 2009 som blir ett år med många förändringar och i positiv riktning hoppas jag.Jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År! Om jag får önska så hoppas jag att alla väntande får hem sina barn snarast möjligt och att alla väntande barn får en ny familj snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar ett riktigt gott nytt år hoppas det får fortsätta lika bra som det började för er då!

emma