onsdag 7 januari 2009

Vardag igen

Maken är i Östersund och jag sitter här hemma och funderar. Ungarna äter frukost för de har fortfarande jullov och njuter av friheten de här sista dagarna.Samt att de fick order om att röja upp efter gårdagens slarv i diskmaskinen. De hade inte orkat diska upp kastruller och liknande efter en av måltiderna igår, varvid det tog upp hela maskinen och inte hade de satt på diskmaskinen heller.Hela köksbänken var full med disk, samt bunkar efter gårdags kvällens stora fest på popcorn och Harry Potter:-)Sedan fick ju inte frukostdisken plats i maskinen:-))

Jag har fulltecknat schema med matlagning och bakning tillsammans med barnen.Jag ska planera veckans måltider och nästa veckas måltider,samt förbereda det mesta till det och sedan måste jag ta en vända på stan till Apoteket och handla lite mat utifrån den gemensamma listan vi gjort.Sedan väntar träning och en simtur i badhuset och lite avkoppling i relaxen för min del.En härlig dag med andra ord och det känns så otroligt lyxigt att kunna bestämma över tiden igen.

Jag ska förresten till optikern,måste nog ha nya glasögon och linser,synen har visst förändrats.:-))Ålderstecken:-)Tur man kan fixa det i alla fall för just nu är det övermäktigt nästan att trä i en nål.

Inga kommentarer: