söndag 25 januari 2009

Nu börjar allt sätta sig

och vi trivs! Vår nya stad har överraskat oss och till förvåning blir vi mer och mer glada över flytten hit.Ungarna trivs i sin nya skola, de börjar hitta vänner och aktiviteter som de vill göra. Jag har hittat aktiviteter som jag vill göra som simträning, ett bra och billigt gym, stickcafè och sedan njuter jag av friheten att få vara hemma. Det är så länge sedan jag hade tid att sy gardiner, att pyssla med olika hantverk, att läsa och träna, baka och laga god och näringsriktig mat utan att känna stress.

Jag har skaffat mig ett teaterabonnemang, en skara bekanta som jag träffar på relaxen när jag tränar eller simmar.Sedan njuter jag av att bara få vara mamma och ta hand om mina små, när de kommer hem fulla av entusiasm och vill berätta saker om vad som hänt i skolan.Eller finnas till hand när de vill ha hjälp med läxorna.Jag passar på för när projekt förskolan är sjösatt på allvar, lär det inte bli mycket tid över för något annat. Förskolan får bli mitt femte efterlängtade barn:-)

Jag njuter av att få längta efter maken och känna saknad när han åker.Det betyder att kärleken hålls vid liv och att man månar om det. Om drygt en vecka sticker vi på semester och ska göra en massa roligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra att ni trivs allihopa. Lycka till med förskoleplanerna! Det låter som ett spännande projekt. Ska förskolan ha någon särskild inriktning?

Kram!

MammaHella sa...

Ja, det ska bli en waldorfförskola. Jag gillar konceptet med små grupper, personal som gillar sitt jobb och som har samma grund att stå på.

Anonym sa...

Ska du inte skriva snart igen hur det går. Jag suktar efter adoptionsbloggar och detta är den bästa jag hittat. En sak jag missat är : skulle inte ni adoptera ett femte barn från Kenya? Hur blev det med det? Om man läser dina inlägg på slutet så verkar de planerna ha avslutats. Varför?

Anonym sa...

GRATTIS Mamma Hella till ett spännande och viktigt projekt. Och välkommen Anonym till vår adfoptionsblogg!