måndag 20 april 2009

Nu får jag så lov och skärpa mig

Måste ju sköta om bloggen men jag är verkligen upptagen,trots att jag "bara" är hemma.Just nu håller jag på med affärsplaner,kollar lokaler och träffar olika människor och sedan har det ju varit påsk och påsklov. Det är jobbigt minsann:-)

Jag har ju blivit bekväm och är van att kunna disponera min tid som jag vill fram till eftermiddagarna och nu har ju fyra troll varit hemma och "stökat".Med sina vänner, olika aktiviteter och släktumgänge har tiden bara rusat iväg.

En annan orsak är att vi haft vinterkräksjuka hos oss, med riktiga kaskad kräkningar i två omgångar och den enda som har klarat sig är Bella, alla vi andra har drabbats av det och det vill jag aldrig mer uppleva.

Men vi har haft bra dagar ändå, kunnat varit ute och löptränat ett antal gånger, haft säsongs premiär vad gäller orienteringstävling och hunnit avsluta skidsäsongen med ett par underbart soliga dagar i Sälen fjällen. Jag och maken har kommit till den åldern att vi inte längre är roade av att åka slalom i flera dagar, det är så många okända muskler som ger sig till känna:-) Nu gjorde vi det, men det var nog sista gången, nästa gång kommer vi att åka en hel del turåkning.

Vi kollade även in ett par stugor där för ett eventuellt köp, men det klickade inte, så vi får väl leta vidare.

Inga kommentarer: