måndag 1 juni 2009

Härlig semester

Nu är vi styrkta allihop inför denna sommar och nu spelar det ingen roll om det skulle regna hela sommaren. :-) Vi har haft en rolig semester och ungarna har varit glada och schyssta mot varandra och mot oss. Vi har fått många roliga upplevelser med oss, men en av de bästa är att vi kunde träffa våra vänner på restaurang Maymi i Marmaris. Vi hade en underbar kväll i deras sällskap, med levande ljus, havet och massor av god mat och Nora var glad, för hon hade verkligen önskat att få åka tillbaks dit och vara prinsessa igen:-) Om ni vill ha tips på en bra restaurang och ska till Marmaris i Turkiet, åk dit, de är verkligen personliga och tar hand om en på bästa sätt.

Av en slump idag efter ett sammanträde med en företagskonsult, träffade jag en gammal skolkamrat, som jag gått i skolan med på mellanstadiet. Hon var en av de bästa vänner jag hade då och jag visste inte att hon flyttat hit. Kul var det och vi ska ut och äta lunch tillsammans någon dag. Vi har haft många glada stunder tillsammans och framföralt delade vi ett naturintresse redan då. Jag ska tillsammans med henne ut och vandra på Vildmarksleden en helg och det ser jag verkligen framemot.

Nu är det studenten som gäller här och att fixa ett plakat till Jossan. Jag har försökt att baka idag men det ville sig verkligen inte med ugnen, funderar på om den är trasig och om jag ska ringa efter reparatör imorgon.

Inga kommentarer: