måndag 22 juni 2009

Idag hade vi med oss packning hem

Jag och maken har varit hos pojkarna som ska flytta hem till oss. De är verkligen goa, de stod och väntade ute vid vägen på oss och hoppade upp och ner när vi kom. Totalt distanslösa som de flesta barn som saknat en kärleksfull uppväxt, men tur för oss som ska bli deras familj. Det går ju lätt att bli bekant med barnen och när vi åkte hem hade vi hela bilen full med tillhörigheter som tillhörde dem. För våra barn blev det en realitet att det kommer fler barn till oss när de såg cyklar och leksaker som tillhörde dem.

Imorgon ska jag jobba med företaget, ska på möte med lokalägaren och sedan ska jag träffa en bank till.Första banken hade som krav att jag och maken skulle bli kunder där även privat, men det hade jag sannerligen ingen lust med. Vi bytte från den banken till en av internetbankerna och är hur nöjda som helst med vår andra bank. Jag är ensam hemma och resten av familjen är i sommarparadiset.

Min kära bror med familj skötte om våra barn under vår frånvaro idag och det var så skönt att veta att barnen hade det bra med morbror och hans galna upptåg. Han skapar alltid god stämning med galna upptåg och många goda skratt. Det känns som en stor förmån att jag fått rå om honom och hans familj under midsommarhelgen.Barnen har spelat och gjort musikal, tältat, spelat brännboll, klätt,rest och dansat runt midsommarstången,badat och lekt med granngårdens alla barn, åkt traktor med lövat släp ner till godisaffären i byn och vi vuxna har haft god samvaro med badmintonturnering, diverse olika spel som till exempel Alfapet, Tjuv och Polis,kortspel och matlagning. Jag älskar midsommar just för den kravlösa samvaron i goda vänners/släktingars sällskap! där knytkalaset gör måltiderna till århundradets buffèr.

Hoppas ni alla haft en lika bra midsommar som vi haft, nu har maken semester för andra veckan och vi njuter av det!

Inga kommentarer: