torsdag 20 augusti 2009

Goda föresatser

När vi kom hem upptäckte jag att sommaren har inneburit för mycket snaskade för att vara hälsosamt. Vågen visade ett antal pluskilon. Jag har bestämt mig för att ta tag i det direkt, för jag vet hur fort det blir 10-15 kilo för mycket till. Jag är ju inte smal idag, men de andra extrakilona som sätter sig gör mig definitivt till den orörliga då är det så jobbigt att kämpa bort dem.

I måndags var jag på vattengympa, tisdagen bjöd på cykeltur med Ola samt en långpromenad runt älvravinerna, gårdagen innebar promenad, bärplockning samt 10 km löpning.Nu ska jag försöka att kombinera detta med ett minskat energiintag och hoppas att kilona försvinner fortare än kvickt:-) Önskedrömmar?!!! men förhoppningar kan man ju ha:-)

Jag var också till plastikkirurgen som ska operera mitt stora ärrbråck (Ca 30 cm stort) som blev efter tarmvredsoperationen förra våren. Pinsamt var bara förnamnet, (vid besöket) man fick ställa sig mot en vit bakgrund och sedan visa sig halvnaken och sedan fotograferade han magen ur olika vinklar. Kirurgen tröstade mig med att ansiktet inte syntes i alla fall. Jag ska vara inlagd i många dagar och det ger mig redan nu massor av ångest, hatar sjukhus och att vara inlagd. Påminner om alltför många dagar av sorg i mitt tidigare liv, innan jag blev förälder.

Är det någon av er andra som vill kämpa med mig för att ta bort extrakilon? Vi kan stötta varandra!

3 kommentarer:

Lillatanta sa...

jag är en riktigt tjockis mamma med tre tonårsbarn som verkligen MÅSTE kämpa mot mina kilon ja jag vill kämpa med dej

MammaHella sa...

Kul hur många kilon vill du ha bort?

Rwandamamman sa...

OK, let's go. Inte för att jag har många extrakilo ner till det av mig acceptabla magmåttet, men enligt gängse uppfattning är jag nog lite halvtjock trots en BMI på 24,5.

Säg 4 kilo på mig då, tyvärr har jag ingen aning om min nuvarande vikt då vi inte äger en våg, men till veckan ska jag hälsa på en syster, hon har våg.

Vilken tidsgräns sätter vi?