måndag 3 augusti 2009

Varför har tjejerna kvar sina saker

när de har flyttat till en ny familj? undrade Ola en dag i veckan som gått. I hans värld flyttar man och byter familj, när man inte är hemma. Tjejerna hämtades hem från Arlanda idag när de kom från musik och sånglägret. Ola och Oscar, mötte dem med en förväntan, av sällan skådat slag och Olas första ord till Nora var: Jag har saknat dig!

Han fick en lycklig kram till svar från henne och sedan fnittrades det gott i bilen hem. För att inte tala om allsången som vi hade i bilen med alla nya sånger som Nora och Bella ville lära ut till oss övriga familjemedlemmar. Ola kommenterade lyckligt att det var den bästa biltur han hade varit med om och kunde vi inte alltid sjunga i bilen?

Robert Broberg, Galenskaparna och Ted Gärdestad var några textförfattare till sångerna vi sjöng i bilen på hemfärden. Jag och maken log mot varandra och det var underbart att se fem huvuden i bilen som skrattade och hade kul ihop. Vi har liksom den familj vi drömt om och det är god stämning igen.Tjurkalvarna har stångats färdigt, vi har omformat vårt hem medans tjejerna, som har värsta revirtänkandet var borta och nu tog det emot den nya familj vi är.

Jag tycker det är helt otroligt, alla barnen har eget rum, liksom vi och sedan har vi en våning med kök och vardagsrum som fungerar som umgängesvåning för hela familjen. Jag blir bara mer och mer nöjd med vårt boende och det utrymme som finns i det. Vi har till och med ett arbetsrum, som dock fungerar som ett genomgångsrum men ett ställe där man kan sitta och jobba.

Flytten betydde verkligen något nytt för oss alla och nu efter drygt 8 månader har verkligen hemmakänslan infunnit sig. Vi har börjat att rota oss och definierar oss numera som dalfolk och inte som jämtar.

Men jag saknar mina vänner och speciellt mina bästa vänner Katrin och Maja. Det är svårt att inte kunna träffa dem så ofta som man vill utan bara få prata med dem på telefon eller via kort.

Inga kommentarer: