onsdag 4 november 2009

Livet flyter på

Jag har njutit av höstlovet och med fem hemmavarande barn blir det många mysiga tillfällen. Ola och Oscar har haft umgänge med sina föräldrar under lovet, en del eftermiddagar och det fungerade bra.Förutom att Ola och Oscar trodde att de skulle flytta hem snart,de förstod inte att det var mor och fars önsketänkande. Ola hänger fast vid tanken, men undrar ofta hur det blir med mig då:-) Jag brukar svarar att jag kommer att sakna honom väldigt mycket och längta efter honom. Om jag vet att han har det bra mad mamma och pappa får det ordna sig. Han får hälsa på mig istället, men då har han en egen lösning och konstaterar att han ska gifta sig med mig istället:-D Det är underbart med små förskolebarn och vad bra de är för egot:-))

Anknytningen har lossnat och numera vågar han både pussa och krama mig, även om det blir hårda kramar och hårdhänta pussar, försöker han att ge kärlek tillbaks:-)
Jag kan konstatera att kärleken är ömsesidig numera och att vi har hittat varandra bra.

Under höstlovet passade vi på att bowla, åka till badhuset, gå långpromenader med fikaryggsäck och att bara vara. Mycket skratt blev det också samt djupaste allvar. Vi hann vara i sommarstugan en hel del och göra fint där och jag hann plocka svamp och njöt av friheten att få rå mig själv en stund.

Inga kommentarer: