onsdag 20 augusti 2008

Kul kväll men jobbig dag

Idag har jag haft en tuff dag, uppe med tuppen och sedan mycket jobb. Mycket administrativt arbete med mitt företag också, förutom arbetet i barngruppen. Sedan var jag och en mycket god vän ute på thailändsk restaurang och åt en underbar middag och pratade tills de stängde och de ville att vi skulle betala notan. Vad jag har skrattat gott ikväll och vad skönt att få sitta ner och prata ostört.

Berättade om vårt nya äventyr och vägen fram till beslutet och jisses vad vi skrattade åt det. Mest skrattade vi åt detta med vår nya bil, att i den ryms bara 5 personer.Numera kan jag också se komiken i det hela, först bestämma sig att lägga ner barnprojektet och sedan starta upp det igen.Nu måste vi återigen skaffa oss en buss om vi skall kunna transportera hela familjen.

Jag kan nästan inte läsa på FL (www.familjeliv.se) längre och saknar ett vettigt forum.Jag kan inte förstå att inte någon av adoptionsorganisationerna startar upp ett öppet forum utan inloggning där människor kan diskutera adoption ur olika perspektiv.Den organisationen skulle nog få fler medlemmar då........

Varför har jag svårt med FL?

Ibland upplever jag det som lågt i tak och att människor ofta är någon slags tyckare som ger sin uppfattning: om hur det skall vara,hur man gör rätt vad gäller adoption,hemutredning,val av organisation,barnuppfostran förskola,skola.

Men ingen familj är ju den andra lik och vi vuxna har ju alla olika bagage med sig vad gäller dessa ämnen.Det är också lätt att missförstå varandra i det skrivna ordet och då utbryter en diskussion om det istället för att se tillbaks på trådstartarens fråga.

Ändå måste jag kolla in den sidan varje dag:-)))) Kolla om någon fått bb, vilka frågor ställs,kort sagt jag är adoptionssideläsningsberoende.Mitt surfande börjar på de olika organisationernas hemsidor, speciellt på de barn som söker föräldrar,finns det något barn för oss idag?

Skäms lite när jag hastigt klickar vidare och tänker att nej den passar nog inte in i min familj,nej det var nog för svårt,nej det var ett handikapp som inte passar in i vårt nuvarande liv och så är listan med barn slut idag också............

Då brukar jag tänka på att vi väntar lite till....att snart kanske vi hittar vårt barn eller så kommer det ett barnbesked. Skäms lite och undrar vilka de andra är som inte heller tackar ja till dessa barn?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Själv så har jag lyckats ta FL paus *skönt*

Anonym sa...

Kul att ni är på G igen! Vad spännande. Håller med dig om FL, det skrivna ordet missförstås lätt. Men det är svårt att hålla sig därifrån. Vår son är 13 månader nu.
Visst är det roligt med papperssamlandet! Själva bara väntar och väntar vi på att de ska ringa från BV med resebesked.

Anonym sa...

Jag är inte heller så förtjust i FL, men läser så gott som dagligen ändå. Men, på prata om adoption är det bra. Lite dålig aktivitet just nu, men jag hoppas att det kommer igång nu när semestrarna är över.
Kommer inte ihåg om du är medlem där eller inte, men annars är du välkommen. Länk finns i min blogg.
www.resantillettbarn.wordpress.com

Brummelisa sa...

Ja, Amen och absolut så är det!

Jag har börjat känna mig FANTASTISKT trött på FL och särskilt vissa signaturer som mycket flitigt lägger sig i alla trådar och ska pådyvla oliktänkande sin egen uppfattning. *URRRK*

Jag läser ändå flera gånger om dagen, men håller mig i bakgrunden.

Och angående barnen som söker föräldrar... jag kollar jämt, tänker "nej, för tungt" och det hugger till i hjärtat av ångest och skuldkänslor. :-( Nu tillhör ju vi de som passar in på väldigt få länder, så hittills skulle vi inte ens ha fått bli föräldrar åt något av barnen även om det skulle ha känts rätt. Så med läte lättare samvete kan jag ju faktiskt gömma mig bakom det... Men man tvingas definitivt i en adoptionsprocess utforska delar av sig själv som man kanske hellre hade varit ovetande om. :-(

Anonym sa...

Du har en hemlig beundrarinna. Det är jag. Du kan läsa mer i min blogg om du använder följande länk:

http://pipeline.bloggagratis.se/2008/08/21/900900-vilken-ara-lille-skutt/

Brummelisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Brummelisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Brummelisa sa...

Men ÅÅÅH!!!! Varför får jag inte in hela länken i kommentaren för???

Nåväl, du får väl helt enkelt gå in på min blogg och läsa inlägget som heter WOOOOOOOOW! :-)