tisdag 26 augusti 2008

Längtväntan svävandes bortom molnen:-)

Just nu skimrar livet av rosa moln och jag fylls av väntandets glädje.Jag njuter av den just nu,men vet ju av erfarenhet att snart om en tid kommer jag att gnälla om det:-))

Jag och maken håller på att förbereda oss, liksom barnen.Det är annorlunda att vänta denna gång eftersom alla är så medvetna. Vi är fem stycken som drömmer om barnet med stort B, som samtalar och glädjes åt det. Idag kom barnen och hämtade mig på jobbet och när vi går ner för backen till bussen, säjer sonen: - mamma, tänk när vi får hämta lill*n på dagis i barnvagnen.De andra instämde i glädjen över att de har blivit så stora att de kommer att kunna hämta lillbarnet på dagis alldeles ensamma.

Det gjorde att jag insåg vilken avlastning vi kommer att ha. Det blir som att kunna plocka russinen ur kakan, för detta barn kommer att ha många famnar att vila i. Jag insåg också hur bortskämd det barnet kommer att bli och det blir inte helt enkelt för mig och maken att sätta gränser.Det kommer att finnas fyra till som kommer att ha åsikter.

Nu väntar vi bara på det sista intyget,sedan är allt klart att skickas in till FFIA för granskning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart det låter.Snart är ni på gång på allvar, när papprena är skickade.