söndag 26 april 2009

En helg går så fort

och nu sitter jag här hemkommen från Uppsala-träffen. En rolig familjehelg har vi haft allihop, tillsammans med andra från klubben. Vi är nöjda och belåtna allihop med våra resultat och för alla roliga skratt vi upplevt denna helg och den gemenskap vi får uppleva med dem i klubben. Vi har bott allihop tillsammans i Sala Silvergruva och ungarna fick prata, träffas och leka med varandra. Vi hann gå ut och äta på restaurang, besök en stor lekpark samt utforska området kring Sala Silvergruva. På hemvägen hördes bara tunga snarkningar från baksätet där tre trötta barn sov:-)

Sedan insåg jag idag hur lätt vår typ av familj känns igen, träffade en kvinna med två barn från Afrika och jag kunde inte hålla mig från att fråga, när vi stod i kön till sekretariatet, men jag blev så himla glad, och barnen var absolut så söta som bara barn kan vara.Ett av hennes barn tittade allvarsamt på min bruna dotter och sträckte sedan fram händerna, men kom sedan på sig och skyndade snabbt till mamma. Det andra barnet ställde en fråga till mig om hur många bruna barn jag hade och jag försökte förklara. Tre bruna barn och ett vitt barn som alla har kommit till vår familj genom adoption.

Jag är glad över den gemenskap vi får uppleva som familj för detta stärker verkligen familjebanden.Det andra roliga som hände var att jag träffade en tjej vars blogg jag följer och fick prata med henne. Det kändes lite overkligt att möta henne där springandes i skogen. Men trevligt var det och nu känns det kanske som att man kanske kan pratas vid mer, för hon har klokskap och erfarenheter, som jag skulle vilja ta del av) Vinkar till dig Emma om du är inne och läser!

Inga kommentarer: