onsdag 10 juni 2009

Hjälp, idag var det skolavslutning! Redan.........

tiden har gått så fort och jag har häcken full. Jag har inte tid med att ungarna har sommarlov och att vi ska flytta ut till sommarstugan:-) Idag var vi på två skolavslutningar, stod i en gymnastiksal i drygt 2,5 timme och tittade.Jag saknar barnens gamla skola faktiskt, där avslutningen fick vara högtidlig och vacker. Här skulle den roa,i ett högt tempo med högt ljud och snabba kast mellan sångerna. Men det är ju nya tider och en ny skola som är väldigt bra för övrigt.

Det går framåt med företaget och nu håller jag på att söka personer från miljökontoret som ska tipsa mig om hur jag ska få lokalen godkänd som förskola. Vilka ventilationskrav ställs, vad annat krävs som innan jag kan skriva kontrakt med kommunen och lokaluthyraren. Ibland önskar jag att jag inte fått denna idé att starta en egen förskola, utan nöjt mig med att ha ett litet eget företag :-) Fortfarande vet jag ju inte om det verkligen går att genomföra detta men jag vill verkligen försöka.Jag hoppas att detta går att genomföra och att det inte stupar på ett vanvettigt ventilationskrav så att jag inte har råd att fixa ventilationen. Pratade med en annan fri förskola, de hade krav på sig att fixa ventilationen och det kommer att kosta drygt 500 000:-, vilket inte jag har råd med.

Blir det dylika kostnader lägger jag ner tanken på förskola och går på utbildning på Sätergläntan istället, där jag kommit in. Fortfarande är förskolan nummer ett,men om det inte går är det bra med ett alternativ och för mig är det Sätergläntan och en gammal dröm.

Vi står inför en annan förändring i vårt liv men så småningom kommer det mer information om detta, om det blir så. Allt är inte klart ännu! Efter fredagen vet jag mer, men ni kan hålla tummarna:-)

1 kommentar:

helena (fd. anonym) sa...

Hoppas att det är i barnfrågan som det händer något...
Oavsett vad det gäller så önskar jag er en underbar sommar och hopp om mycket sol och bad, god mat och annat som hör till.