lördag 13 juni 2009

Regnet det bara faller ner

Jag och maken är ensamma hemma, för ungarna är på orienteringsläger i Ludvika. Maken ska åka dit på eftermiddagen och vara ungdomsledare och jag ska ta emot Jossan som kommer hem. Vi eldar i kakelugnen och vedspisen, och tar det lugnt.

Vi sov till klockan 9.30 och har sedan såsat inne och bara njutit. Maken läste bok i godan ro och jag har kollat på filmen Citronlunden.Är det så här man kommer att ha det i framtiden? Då vill jag att barnen ska vara eviga barn i lång tid framåt:-))

Nu ska vi åka till Lager 157 och se om vi kan göra några klädfynd, även om jag nog övertrasserat klädkontot länge nu, efter ett besök på Gudrun Sjöden igår. Hittade flera kläder som jag bara inte kunde motstå och vips var det flera tusen kronor som försvann. Jag såg makens förvånade blick över kostnaden och log för mig själv, för han skulle aldrig unna sig själv det. Han unnar alla andra saker men mot sig själv är han snål, rentav sträng, men som tur är har han en klok fru som ordnar presenter till honom, när jag ser vad han behöver/önskar men inte tycker att han har råd:-)

Han lever fortfarande i att vi har student/barnledighetsbudget men nu har vi ju ett annat liv med andra inkomster och kan unna oss det vi önskar oss emellanåt.

Inga kommentarer: