onsdag 2 december 2009

Födelsedag för Oscar

Idag har vi firat födelsedag på morgonen och nu sitter jag trött här framför datorn. Jag har bråda dagar då jag på fredag skall läggas in på sjukhus och förberedas inför operationen på tisdagen. På fredag lär jag ju ha tid att reflektera, surfa och läsa då jag ska inta sängläge i fyra dagar. Kanske det blir riktigt mysigt?? Just nu sover jag alldeles för lite, men jag tänker att det jämnar ut sig i slutet av veckan.Det som är jobbigt att jag verkligen hatar sjukhus, får snudd på panikångest där och känner mig totalt instängd. Då vill jag helst spränga hela byggnaden:-))Men handarbete, dator och massor av böcker gör nog att det blir bra, trots allt. Bloggen lär ju få många välbehövliga uppdateringar och reflektioner:-)

Ola och jag har ju börjat förskolan, men nu kommer han att sluta lagom till jul officiellt, eftersom det inte funkar bra. Det var alldeles för tidigt för honom att relatera till andra människor och även om jag är med, funkar det inte bra. Han har slutat att äta(han har tidigare haft gravt anorektiskt beteende)och det tar lång tid för honom att äta, fast han är hungrig och det är verkligen miniportioner han äter.( Han vet inte om att han inte ska dit något mera, och är nöjd med att vara hemma.)

Nu är han sjuk så det blir en lång paus naturligt, sedan kommer jullovet och sedan kommer det inte förskola, om han inte får placering på en speciell förskola med liten barngrupp och fasta rutiner. Han blir trygg och glad av det, och då leker och samspelar han fint med andra barn. Här, på den denna förskola, far han mest omkring och sparkas och hittar på rackartyg, för att väcka uppmärksamhet och nyfikenhet hos de andra barnen. Vem vill ge sitt barn en sådan identitet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för att allt gå bra för dej.