tisdag 8 december 2009

Ingen operation idag trots alla förberedelser

En annan medmänniska behövde min operationstid bättre och jag får vänta ytterligare ett par dagar, tills på torsdag. Jag hade tur och biblioteksvagnen kom och jag kunde fylla på ett förråd av böcker.

Läste en underbar tänkvärd text som Nelson Mandela läste vid installationen 1994

Vår djupaste rädsla

Vår djupaste rädsla är inte att vi räcker till
Vår djupaste rädsla är att vi är mer kraftfulla än vi förstår.
Det är vårt ljus, inte vårt mörker som skrämmer oss mest.
Vi frågar oss, vem ska jag vara?
Lysande, fantastisk, talangfull, underbar.
Varför skulle inte du kunna vara det? Du är ett Guds barn.
Att Låtsas vara liten tjänar inte världen.
Det finns ingenting upplyst i att gömma sin storhet,
för att andra människor inte ska känna sig osäkra
Vi föds för att visa den gudomliga skönhet som finns i vårt inre.
Det finns inte bara i några av oss, utan i var och en.
Och när vi låter vårt eget ljus stråla ger vi omedvetet andra
människor tillåtelse att göra detsamma.
När vi befrias från vår egen rädsla befriar vår närvaro automatiskt andra.

Jag har det bra och försöker ta vara på den egentid jag fått nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det fantastiskt sagt. Jag har inte tröttnat på det ännu trots att jag híttade det för flera år sedan.

Lycka till med operationen!